Peste 82% dintre părinţii elevilor de gimnaziu din România sunt de părere că folosirea calculatorului şi a unor programe educative interactive îi ajută pe copii să-şi fixeze cunoştinţele dobândite în timpul predării. În plus, 88.4% dintre părinţii din această categorie consideră că existenţa unor cursuri de operare pe calculator în şcoală este importantă şi foarte importantă pentru ca elevii să acumuleze aceste competenţe de la o vârstă fragedă.
Acestea sunt concluziile unui studiu realizat, în perioada 9-16 iulie, de MEDNET Marketing Research Center în luna iulie 2012, pe un eşantion de 250 de părinţi de copii de gimnaziu din Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa, Craiova, Galaţi, Braşov, Suceava, Târgovişte şi Deva.
Datele cercetării pe regiuni arată că părintii bucureşteni par să acorde acestei forme de predare şi contribuţiei sale la îmbunătăţirea rezultatelor şcolare o importanţă mai mare decat o fac cei din restul ţării.
Pe de altă parte, ceva mai mult de jumătate din totalul respondenţilor, respectiv 51,6% au afirmat că, în anul şcolar care tocmai s-a încheiat, şcolile la care învaţă copiii lor din ciclul gimnazial nu au inclus în programă cursuri de operare calculator, in timp ce alţi 40% au declarat că astfel de cursuri au fost organizate în şcolile frecventate de copiii lor.
În timp ce 42% dintre părinţi consideră că în şcoli sunt insuficiente calculatoare pentru nevoile actuale, 63,2% dintre cei intervievaţi au declarat că şcolile unde învaţă copiii lor sunt dotate cu calculatoare care pot fi folosite atât de elevi, cât şi de profesori în scopuri educaţionale, dar numai în 20,8% din cazuri ele sunt suficiente pentru nevoile actuale.
Peste 82% dintre părinţii elevilor de gimnaziu din România sunt de părere că folosirea calculatorului şi a unor programe educative interactive îi ajută pe copii să-şi fixez