Pe lângă radarele amplasate în cascadă, pe A 2 se află pe poziţii, zilnic, şi un Lotus, cea mai rapidă maşină a Poliţiei.
Aproape că nu sunt buletine de ştiri care să nu prezinte accidente produse de tot felul de descreieraţi din cauza vitezei. E mijlocul sezonului estival şi turişti din toată ţara se grăbesc spre litoral şi, invers, spre casă.
Autostrăzile noastre au doar două benzi, insuficiente pentru un trafic în care intră în calcul şi camioane. De la începutul anului până în prezent, numai pe Autostrada Soarelui (A2), 21 de şoferi au fost înregistraţi şi au rămas pietoni după ce şi-au condus bolizii cu peste 200 km/h.
Majoritatea după 1 Mai! Pe comisarul şef Carol Vârnă, şeful autostrăzilor, atâtea cât sunt ele, din România, îl ia cu transpiraţie când vine vorba de nesimţiţii care pun în pericol atât viaţa lor cât, mai ales, pe a altora. E vorba de cei care uită că, deşi au în pedală un Maseratti sau un Lamborghini, spre mare se mai circulă şi cu Dacia şi cu Trabantul.
Recordul anului pe A2: 249 km/h!
Viteza excesivă e principalul pericol, conchide Carol Vârnă, şeful Poliţiei de pe bruma de autostrăzi româneşti. "A fost un target pe care ni l-am fixat, de a elimina din statistici viteza, ca o cauză decisivă a accidentelor", vorbeşte ca din cărţi poliţistul de 52 de ani, care de când a ieşit miliţian, în ’86, a trăit mai mult pe stradă decât acasă.
Spune că pe cele trei autostrăzi pe care le păstoreşte: Arad- Timişoara (A1), Bucureşti Piteşti (A1) şi Autos t rada Soarelui (A2), că bucata dintre Capitală şi Ploieşti nu a intrat încă în parohia lui, funcţionând ca drum naţional, are amplasate 15 radare mobile, inclusiv unul de ultimă generaţie, nedetectabil.
"Pe A2, radarele noastre pot surprinde vitezomanii aproape oriunde, pe ambele sensuri de mers! Uite, recordul de viteză nelegală, pe anu’ în curs, l-a avut un şmecher, cu un