La sfatul organizatorilor, fetele de la 8+1 au tras piste de numai 1.750 de metri la Eton Dorney. Explicaţia: barca e mare, se opreşte greu, iar la potou e înghesuială mare. Să nu apară vreun incident
Englezii sunt contrariaţi: cine concurează la două rame? Andrunache şi Albu?
Eton Dorney, baza unde se desfăşoară întrecerile olimpice de canotaj şi de kaiac-canoe, este la o oră şi trei minute de Londra. Acesta este durata exactă calculată de englezi, probabil într-o zi de weekend. Dacă faci traseul la o oră de vârf, timpul se dilată de trei ori.
Complexul este splendid, în ciuda renumelui său de "bau-bau". "Bate un vânt lateral aiurea, care taie şansele unor culoare. Dacă ai ghinion să tragi pe un asemenea culoar, lupţi cu morile de vânt", spuneau canotorii români înainte de plecarea la Londra. Surpriză: de două zile, românii se pregătesc pe un canal unde abia dacă adie vântul. Nici vorbă de valuri sau şanse inegale. "Este înşelător. De săptămâna viitoare se strică vremea, veţi vedea atunci ce e cu acest canal", parează Dimitrie Popescu, antrenorul băieţilor de la patru rame.
16 kilometri la antrenament
Fetele au fost harnice. Au tras tras câte 16 kilometri la fiecare antrenament din primele două zile. Mai dificil a fost pentru componentele bărcii de 8+1. Ioana Rotaru şi colegele ei s-au oprit din vâslit la 1.750 de metri. "Aşa a fost sfatul organizatorilor. La sosire e mereu aglomeraţie, în timpul antrenamentului. Barca e mare şi grea, nu se opreşte uşor, aşa că încheiem cursa cu 250 de metri mai devreme", vine explicaţia din interior.
Geta Andrunache şi Viorica Susanu, campioanele ultimelor două ediţii la două rame fără cârmaci, atrag ochii specialiştilor şi creează dileme printre ziarişti. Atât timp cât federaţia a înscris în concurs echipajul format din Geta Andrunache şi Nicoleta