Jocurile Olimpice au devenit mai valoroase decat Google, ca brand, potrivit unei analize realizate de Brand Finance.
Astfel, evenimentul sportiv ar valora circa 47,5 miliarde de dolari, fiind doar in urma companiei Apple, al carei brand valoreaza 70,6 miliarde de dolari, dar deasupra Google, de pe locul trei, cu un brand evaluat la 47,4 miliarde de dolari, relateaza CNN Money.
Aceasta cifra, bazata pe declaratiile financiare ale Comitetului Olimpic International, situeaza Olimpiada cu mult deasupra principalilor sai sponsori, precum Samsung (38,2 miliarde de dolari), General Electric (33,2 miliarde de dolari) si Coca-Cola (31,1 miliarde de dolari).
Jocurile Olimpice, inventate in Grecia Antica, au fost inviate de francezul Pierre de Coubertin, la sfarsitul anilor 1800. La circa 116 ani dupa prima editie a Jocurilor Olimpice moderne, desfasurate in Atena, acest brand valoreaza de 134 de ori mai mult decat Banca Nationala a Greciei (354 de milioane de dolari).
In cei patru ani trecuti de la Jocurile Olimpice de vara din Beijing, veniturile totale s-au majorat cu 38 la suta, la 5,1 miliarde de dolari. Din aceasta suma, veniturile din televizarea evenimentului au crescut cu 51 de procente, la 3,9 miliarde de dolari (comparativ cu doar 1,2 milioane de dolari in 1960). Cea mai mare suma a fost cheltuita de televiziunile din American de Nord (2,3 miliarde de dolari).
Potrivit lui David Haigh, directorul executiv al Brand Finance, Jocurile Olimpice vor produce un profit brut de peste 25 de miliarde de dolari pentru economia britanica.
Jocurile Olimpice au devenit mai valoroase decat Google, ca brand, potrivit unei analize realizate de Brand Finance.
Astfel, evenimentul sportiv ar valora circa 47,5 miliarde de dolari, fiind doar in urma companiei Apple, al carei brand valoreaza 70,6 mili