În 2011, avea planuri mari cu IRS, însă un accident de mașină l-a scos din afacerea cu vagoane. Azi, îi face cu ochiul Transgaz și așteaptă listarea unui nou pachet de acțiuni pe bursă.
În septembrie 2011, omul de afaceri Attila Verestoy prelua peste 50% din International Railway Systems (IRS), compania producătoare de vagoane a lui Cristian Burci. Era încântat că a reușit să pornească producția, că avea comenzi și perspective de dezvoltare. Într-un interviu acordat Capital, senatorul ne-a povestit că avea planuri mari cu această companie şi că le considera și justificate. Însă, socotelile de acasă nu s-au potrivit cu cele din târg, motivul fiind accidentul de mașină care l-a ținut departe de afaceri și de noua entitate ce urma a fi realizată.
„Probabil că dacă n-ar fi fost această absență de aproape un an de zile din cauza accidentului aș fi putut realiza mai multe lucruri concrete. Din păcate, din noiembrie, imediat după accident, băncile au întrerupt punerea în practică a transferului bunurilor“, explică Attila Verestoy. Așa că a rămas să găsească o soluție cu un investitor strategic. „Și au găsit-o în persoana lui Thomas Manns, un investitor care dorește în continuare o colaborare cu mine, mi-a și propus acest lucru și sunt de acord, dar, evident, nu mai este situația în care să dețin un pachet majoritar la această viitoare societate“, completează omul de afaceri. Cel mai probabil, participația sa în noua firmă va fi de aproximativ 10%. „Înainte, aveam pachetul majoritar și trebuia să fac o construcție financiară care putea să preia cam același rol pe care-l va avea concernul german în această nouă societate. Cu noua companie nu am ajuns încă la o finalitate, suntem la nivel de discuții, urmează să parcurgem câteva etape de tratative“, mai spune el.
Planuri mari pentru fabrica de matrițe
Tranzacția fabricilor de vagoane se ridică de 30