Fără a fi "o rachetă", noul coupé Toyota GT 86 este o sportivă aproape fără cusur - echilibrată, agilă, cu o tehnică remarcabilă. Una dintre revelaţiile acestui an.
GT 86 se lipeşte de asfalt mai bine decât oricare alt model Toyota
După primul test efectuat în România cu noul GT 86, două chestiuni trebuie spuse răspicat, din capul locului.
Toyota are (din nou) un model după care lumea întoarce capul pe stradă şi în care urci în primul rând pentru că îţi face plăcere să-l conduci.
Desigur, de la priviri admirative şi până la achiziţie e cale lungă, iar preţul de 32.000 de euro (cu TVA) cu care este comercializat noul GT 86 va fi un impediment major pentru cei mai mulţi.
Dacă la asta mai adăugăm şi faptul că micul coupé (cu propulsie spate) are doar două locuri utilizabile (cele din spate sunt potrivite mai degrabă pentru depozitarea unei genţi sau pungi de cumpărături) putem anticipa un succes comercial modest.
Nici măcar Toyota nu se aşteaptă să facă volume cu noul GT 86. Coupé-ul trebuie să semnaleze însă că marele producător japonez nu se mai mulţumeşte să facă doar maşini destonice şi atât.
Toyota GT 86 (4,24 metri lungime), dezvoltat împreună cu Subaru, are un motor boxer normal aspirat de 2.0 litri (200 CP) şi o transmisie manuală cu 6+1 trepte.
Fără a fi "o rachetă" (7,6 secunde până la "sută" şi 226 km/h – viteza maximă), maşina este o sportivă aproape fără cusur, echilibrată, agilă, cu o tehnică remarcabilă – una dintre revelaţiile acestui an.
Clienţii pe care îi vizează Toyota odată cu lansarea acestui coupé ar putea proveni din grupul (restrâns) al celor care vizau până acum modele precum VW Scirocco, Peugeot RCZ, Honda CR-Z (hibrid), Hyundai Veloster (maşini cu tracţiune faţă), BMW Seria 1 Coupe, Nissan 370Z, Mazda MX-5 RC (modele cu tracţiune spate).
@N