Posesorii de motociclete trebuie să plătească asigurări mai scumpe pentru acestea, spre deosebire de şoferii de autoturisme. Prima de asigurare pentru o motocicletă poate reprezenta de la 10% până la 15% din valoarea acesteia, în condiţiile în care prima pentru maşini este de 3-6%.
În plus, atunci când vine vorba de asigurarea Casco pentru motociclete, puţine companii de asigurări încheie poliţa fără să includă şi franşiza (franşiza reprezintă partea din dauna care va fi suportată de către asigurat).
Societăţile de asigurare au de cele mai multe ori pierderi în momentul în care trebuie să ofere despăgubiri pe segmentul motocicletelor, deoarece accidentele sunt dese şi grave, cu pagube materiale mari şi vătămări corporale sau chiar deces.
Atât timp cât daunele sunt costisitoare, şi prima de asigurare este destul de mare. În plus, unele companii de asigurări impun ca asigurarea să se încheie pe 12 luni, deşi motocicleta este folosita în principiu doar 6 luni din an.
Prima de asigurare, fie pentru RCA, fie pentru Casco, este cu atât mai mare în cazul motocicliştilor profesionişti, care îşi propun atingerea de recorduri.
Riscul de accidente în cazul celor care conduc vehicule pe doua roţi este destul de mare. Unii dintre aceştia încheie şi asigurări de viaţă, însă de cele mai multe ori nu declară acest lucru, tocmai din cauza faptului că prima de asigurare va fi mai mare. Totodată, aceştia nu vor primi despăgubiri pentru acele aspecte care nu au fost specificate în poliţă.
Companiile de asigurări vad de cele mai multe ori în achiziţionarea de motociclete dovezi de teribilism, care ulterior necesita despăgubiri majore. În plus, cei care conduc astfel de vehicule sunt mai ales şoferi tineri şi chiar începători, care dau dovadă de neatenţie şi care circulă cu viteze mari, provocând foarte uşor accidente.
Drept urmare, unele societăţ