Vânzările Unilever, al doilea mare producător de bunuri de larg consum din lume, au depăşit estimările analiştilor în trimestrul doi din 2012, deoarece creşterea din Asia a compensat declinul din Europa, transmit AP şi Bloomberg, citate de Agerpres.
În perioada aprilie-iunie 2012 veniturile de bază ale grupului anglo-olandez (care exclud achiziţiile şi fluctuaţiile valutare) au crescut cu 5,8%, în timp ce analiştii se aşteptau la un avans de doar 4,8%.
Profitul net a fost de 2,43 miliarde de euro, în creştere cu 1,3% faţă de un câştig de 2,40 miliarde de euro în trimestrul doi din 2011. Vânzările au crescut cu 11,5%, la 25,4 miliarde de euro.
"Uitându-ne spre viitor, ne aşteptăm ca volatilitatea să continue, în special în privinţa costurilor materiilor prime şi a condiţiilor economice", a avertizat directorul general al Unilever, Paul Polman, care a dat asigurări că firma este în grafic pentru a obţine o îmbunătăţire modestă a profitului operaţional de bază în 2012.
Unilever urmăreşte dublarea vânzărilor
Paul Polman vrea dublarea vânzărilor prin extinderea pe pieţele în curs de dezvoltare, unde vânzările de bază au crescut cu 10,7%, în timp în Europa au scăzut cu 2,2%.
"Ne aşteptam ca vânzările în Europa să fie slabe, dar datele de azi arată un declin peste aşteptări", a declarat analistul Warren Ackerman, de la Societe Generale.
În trimestrul patru din 2011 Unilever a majorat preţurile pentru a compensa creşterea preţurilor materiilor prime, dar a avertizat că urmează o perioadă dificilă în Europa Occidentală şi o încetinire a creşterii în America de Nord.
Unilever este prezent în peste 100 de ţări. Compania este pe piaţa românească din anul 1995. Unilever South Central Europe coordonează din Bucureşti operaţiunile în şapte ţări din zonă - România, Bulgaria, Serbia, Munt