Sanofi, cea mai mare companie farmaceutica prezenta pe piata locala dupa vanzari, si-a propus sa „muste" 2% din segmentul de suplimente alimentare cu gama Omnivit.
Lansate in februarie anul acesta, cele trei suplimente alimentare din gama Omnivit (Omnivit Activ – pentru sistemul nervos, Omnivit Memory Forte – pentru memorie si Omnivit OsteoFort – pentru sistemul muscular) se gasesc deja in peste 2.000 de farmacii de lant si independente, adica in circa 35% din totalul la nivel national.
In intervalul februarie-iulie, s-au vandut 40.000 de cutii de Omnivit, potrivit Sanofi. Doua dintre cele trei produse din gama, respectiv Omnivit Memory Forte si Omnivit OsteoFort, sunt produse in fabrica Zentiva din Bucuresti, detinuta de Sanofi.
Compania estimeaza ca, pana la finele anului acesta, Omnivit va ajunge sa detina 2% din intreaga piata de suplimente alimentare. Pana in 2016, Sanofi tinteste o cota de piata de 10% pentru gama nou lansata.
Sanofi va mai lansa inca patru produse in aceasta gama pana la finalul anului viitor.
Oficialii Sanofi estimeaza ca, in termen de 5 ani (2012-2016), vanzarile generate de Omnivit vor depasi 10 milioane de euro.
In 2011, piata suplimentelor alimentare (nutritive) s-a ridicat la 363 milioane de lei (aproximativ 85,8 milioane de euro), la pret de producator, potrivit datelor Cegedim citate de compania farmaceutica. Cu alte cuvinte, suplimentele alimentare au reprezentat 28,9% din piata totala de farmaceutice fara reteta (OTC-uri), in crestere cu 19% fata de 2010.
Un sfert din vanzarile Sanofi vor veni din medicamentele fara reteta medicala
Compania farmaceutica franceza Sanofi comercializeaza pe piata autohtona atat medicamente cu prescriptie medicala (Rx-uri), cat si produse fara reteta (OTC-uri). In segmentul de OTC-uri, Sanofi are un portofoliu de 100 de produse, dintre care cele mai cunoscu