Războiul prețurilor pentru automobile din Europa este gata să facă victime. Oficialii Volkswagen cer demisia lui Sergio Marchionne, șeful grupului Fiat, din funcția de președinte al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
„Marchionne este de nesuportat în funcția de președinte al ACEA”, a declarat ieri Stephan Gruehsem, șeful departamentului de comunicare de la Volkswagen. „În viziunea noastră, declarațiile sale sunt, din nou, fără acoperire. Prin urmare, îi solicităm să demisioneze”, a continuat Gruehsem referindu-se la recentele acuzații aduse de președintele ACEA grupului german pe tema prețurilor.
Tot ieri, Sergio Marchionne declara pentru International Herald Tribune că piața europeană este, în acest moment, mai dificilă decât oricând. „Este o baie de sânge în privința prețurilor și în ceea ce privește marja de profit”, a menționat șeful Fiat sugerând și că Volkswagen, cel mai puternic grup auto european, este prea agresiv în strategia sa de prețuri și înrăutățește astfel condițiile dintr-o piață și așa extrem de dificilă.
Ca răspuns la aceste acuzații, germanii de la Volkswagen au amenințat chiar cu ieșirea din ACEA, iar Christian Klingler, șeful diviziei de vânzări a grupului, a declarat că opiniile lui Marchionne nu se suțin. Cu toate acestea, oficialul VW a menționat că piața auto europeană se confruntă cu un „risc ridicat” deoarece concurența a „crescut semnificativ”. Politica de prețuri este „tensionată”, iar „presiunea” va crește în următoarele luni.
Unul dintre cele mai bune exemple legate de presiunea pusă de Volkswagen asupra competitorilor este poziționarea pe piață a modelului de clasă mini, up!. În România, prețurile pentru up! sunt între 8.327 euro și 12.281 euro. Noul Panda, concurentul produs de Fiat, a intrat cu câteva zile în urmă pe piață cu un preț minim de 11.550 euro care, grație unei oferte te