Tricourile lui Liverpool, vândute cu 100 de dolari bucata
Cum se face o afacere cu două beri pe stadion
Cu America a început globalizarea, atunci când europenii au colonizat lumea nouă. Cu America zilelor noastre se incheie globalizarea fotbalului. Singurul mare teritoriu unde fotbalul era un sport exotic botezat soccer s-a predat total mirajului religiei secolului 21, jocul care a cucerit planeta.
Am trăit pe viu un episod monumental al acestei noi colonizări a Americii. La Boston, pe miticul stadion Fenway, toate cele 37.000 de bilete s-au vândut cu săptămâni bune înainte de amicalul Liverpool - Roma (scor final: 1-2). A fost metafora supremă: în anul în care cel mai bătrân stadion de baseball din liga americană a împlinit un secol, arena s-a cutremurat la un meci de fotbal, iar în tribune s-a scandat "spuneţi-i fotbal" după ce crainicul arenei de baseball a folosit termenul "soccer".
O companie americană dă 22 de milioane pentru Liverpool!
A fost un amical la care Liverpool a venit cu rezervele, absentând cei 6 jucători daţi naţionalei Angliei la EURO, Reina, campion european cu Spania, Bellamy, Suarez şi Coates selecţionaţi pentru Jocurile Olimpice. Şi cu toate acestea, oraşul s-a umplut de tricourile lui Liverpool vândute la 100 de dolari bucata. Businessul are loc la cote ameţitoare, noul sponsor de echipament al lui Liverpool, o companie americană din Boston intrată în premieră în fotbal, virându-i clubului englez 22 de milioane de lire pe sezon.
Faptul că porţi un tricou cu insemnele lui Liverpool te transformă într-un personaj foarte popular în Boston. O mulţime de bostonieni merg pe stradă în ziua meciului cu faimoasele tricouri roşii şi te salută de parcă ai fi un vechi amic atunci când te văd îmbrăcat în tricoul lui Liverpool. Faptul că am pe tricou semnăturile lui Gerrard, Carragher, Mascherano şi Xabi Alo