Sunt doi CEO in Romania care conduc businessuri aflate intre primele zece grupuri mari de comunicare pe piata locala si care nu au fost niciodata antreprenori. Manuela Necula este unul dintre ei si nu si-a dorit si nici nu isi doreste sa aiba propriul business. Insa, cumva, a functionat mereu precum un intreprinzator.
Pentru ca, daca te uiti la CV-ul ei, vezi ca este de sapte ani managerul Ogilvy Romania, grup care in ultimii ani a fost constant printre primii doi-trei jucatori in domeniu, dar afli si ca a fost managerul care a pus bazele Pizza Hut in tara noastra si ca a fost director de client service pentru Connex (in prezent, Vodafone Romania), intr-o perioada in care nu stiam inca ce este telefonia mobila.
Practic, Necula a ajuns CEO intr-o piata in care cei mai mari jucatori din comunicare au fost la inceput afaceri romanesti, pe care, ulterior, fondatorii acestora le-au afiliat la giganti precum WPP, Omnicom, Interpublic sau Publicis.
Si-a dorit mereu sa lucreze in publicitate si nici nu ar vrea sa lucreze in alt domeniu. Spune ca se va retrage in ziua in care nu va mai putea sa se intalneasca cu colegii pentru a vorbi despre idei de campanii .
Teoria…mai degraba, filmele si cartile despre cultura americana…spune ca daca iti doresti un anumit lucru, totul este posibil. Si ca e posibil mai ales atunci cand pornesti de jos, de foarte jos. Si asa a inceput si Manuela Necula. Ca manager la Pizza Hut a inceput de la facut aluat si dat cu mopul Dupa ce a castigat o bursa in Belgia, in timp ce era studenta la Academia de Studii Economice, s-a intors in Romania cu gandul sa se angajeze in publicitate. Insa, in 1993, “erau trei-patru agentii, fiecare avea 5-6 angajati si nimeni nu avea nevoie de oameni”.
A avut norocul sa citeasca un anunt in ziar. Scria ca un “restaurant de sistem american” cauta manager.
“Mi-am zis <