Facebook a raportat o scadere dramatica a profitului si nu a oferit nici o estimare financiara pentru a calma investitorii, dupa ce evolutia sa pe bursa a fost mai mult decat dezamagitoare.
Compania a inregistrat pierderi in valoare de 157 de milioane de dolari (8 centi per actiune), in al doilea trimestru din acest an, fata de un profit net de 240 de milioane de dolari (11 centi per actiune), in aceeasi perioada de anul trecut, relateaza Reuters.
In schimb, cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu 32 la suta, in perioada aprilie - iulie, pana la 1,18 miliarde de dolari.
Actiunile Facebook, care au pierdut o treime din valoare de la oferta publica initiala din mai, la pretul de 38 de dolari/titlu, au scazut la un pret de sub 24 de dolari/titlu. Reteaua de socializare a fost prima companie americana care a debutat pe bursa cand avea o valoare de piata estimata la peste 100 de miliarde de dolari.
Mark Zuckerberg, directorul executiv in varsta de 28 de ani, care a creat Facebook in camera de camin de la Universitatea Harvard, a declarat ca veniturile provenite din serviciul de reclame, nou introdus, sunt incurajatoare, iar Facebook are, in prezent, "o cale dreapta" pentru a construi o afacere mai solida pe domeniul mobil.
"Piata mobila reprezinta o oportunitate imensa pentru Facebook", a spus Zuckerberg, adaugand ca investeste mult in imbunatatirea aplicatiilor mobile.
Facebook, care are drept rivali vetaranii Google si Yahoo, si-a triplat cheltuielile, pana la 413 milioane de dolari, in al doilea trimestru din acest an.
A pierdut startul pe piata mobila?
Compania a cunoscut o crestere fulgeratoare timp de opt ani, care a culminat cu listarea din luna mai. Cea mai asteptata IPO din ultimul timp a fost, de fapt, o mare dezamagire, pretul actiunilor prabusindu-se, iar compani