Piaţa de mobile marketing a depăşit 100 de milioane de SMS-uri în 2011, urmând ca anul acesta să crească cu 8% în volum
Notificările şi informările trimise de către companii clienţilor au reprezentat 80% din totalul de mesaje, iar textele promoţionale 20%
Jumătate dintre aceste mesaje pe telefonul mobil au fost trimise de companii din sectorul financiar-bancar şi telecom
Piaţa de mobile marketing (informări şi texte promoţionale prin SMS) a depăşit 100 de milioane de SMS-uri în 2011, urmând ca anul acesta să crească cu 8%, în volum, conform prognozelor Netopia.
"Dacă anul trecut piaţa de mobile marketing a avansat cu 10%, până la aproximativ 100 de milioane de SMS-uri, în 2012, aceasta va urca cu până la 8% din punct de vedere al volumului de SMS-uri trimise, la circa 108 milioane de SMS-uri", se arată într-un comunicat de presă al companiei transmis ieri.
În ceea ce priveşte valoarea pieţei, reprezentanţii Netopia apreciază o creştere de doar 2-3%.
În acest an, notificările şi informările trimise de către companii clienţilor îşi vor reduce ponderea cu câteva procente sub cota de 80% de anul trecut din numărul total de mesaje, pe când textele promoţionale se vor apropia de 25% pondere, faţă de 20% anul trecut.
"În prezent se poate observa o încetinire pe acest sector, cauzată în principal de scăderea ritmului de creştere al cererii venite de la segmentele mari de clienţi. Aceste grupe de clienţi au contribuit şi la erodarea preţului mediu pe SMS (notificare), cu circa 6%. Aşadar, în condiţiile în care presiunea pe costuri va avea un impact semnificativ la nivelul pieţei, creşterea acesteia ar trebui să vină din mesajele comerciale", a declarat Liviu Pandrea, director mobile marketing Netopia.
Ce companii trimit cele mai multe SMS-uri promoţionale?
Companiile din România care utilizează cu precădere