După ce Peugeot-Citroën, cel mai mare producător francez de automobile, a şocat guvernul cu planuri de concedieri masive, Parisul s-a grăbit să prezinte un nou program de sprijinire a industriei auto, centrat pe încurajarea achiziţiilor de maşini ecologice prin acordarea de subvenţii mai mari. Cum marii constructori auto francezi, Peugeot şi Renault, au investit enorm în tehnologiile verzi, programul ar trebui să-i ajute, în teorie. Criticii sunt însă foarte sceptici.
Strategia pentru sprijinirea producătorilor auto a fost concepută de ministerul pentru refacerea industriei, condus de Arnaud Montebourg, acesta fiind un departament guvernamental creat de preşedintele François Hollande pentru a-şi pune în aplicare planul de a "reindustrializa" Franţa, scrie The Washington Post.
Planul se axează în principal pe stimularea vânzărilor de automobile franceze prin creşterea subvenţiilor pentru autovehiculele cu propulsie electrică şi hibridă şi pentru cele cu emisii reduse de noxe. De asemenea, guvernul va încuraja investiţiile în tehnologii noi şi va pune la dispoziţia întreprinderilor mici şi mijlocii din industria de profil un pachet de împrumuturi de 600 milioane euro, notează The Wall Street Journal.
Aceste măsuri vin în contextul în care îngrijorările pentru soarta Peugeot sunt tot mai mari, având în vedere că reprezentaţii companiei au anunţat luna aceasta că vor închide o uzină din nordul Parisului şi că vor concedia 8% dintre angajaţi.
Guvernul a menţionat că planul este necesar, întrucât declinul industriei auto din Franţa este puternic. Astfel, în ţară au fost produse doar 2,2 milioane de automobile anul trecut, comparativ cu 3,5 milioane unităţi în 2005. În prezent, în industria auto lucrează 800.000 persoane, cu 30% mai puţine decât în urmă cu zece ani.
"Franţa nu îşi abandonează industria auto. Vrem să sprijinim maşinile ve