După decenii de declin al populaţiei, oraşele americane au început să vadă din nou creşterea în ultimii 20 de ani. În ultimii cinci ani, balanţa dintre urban şi suburban a ajuns aproape la egalitate. După ce sectorul de retail a suprasaturat zonele suburbane cu centre comerciale, multe lanţuri de hipermarketuri au început să caute soluţii pentru a intra în marile oraşe, adesea cu formate de magazine mai mici.
Chiar dacă România este o piaţă în plină dezvoltare la capitolul retail, tendinţa poate fi observată şi pe plan local. Marii retaileri au dezvoltat reţele de supermarketuri pentru a putea fi mai aproape de clienţi în interiorul oraşelor.
Se poate observa totuşi că există nişte motive fundamentale în ceea ce priveşte dezvoltarea alăturată a lanţurilor de retail de tip „big box“ (construcţii pentru magazine de mobilă, bricolaj sau hipermarket) şi a centrelor comerciale suburbane.
Joseph Magnacca de la Walgreen spune că singurul element standard în dezvoltarea retailului de oraş este că nimic nu e standard. „Nicio arie de acoperire nu e la fel şi niciun mix de produse nu e la fel. Nu există o soluţie bună“, spune acesta.
„Lipsa unei standardizări este o adevărată provocare pentru aceste modele de afaceri. Unul dintre principalele avantaje ale administrării unei reţele de magazine este acela că odată identificat un mode de succes, el poate fi răspândit la scară largă cu rapiditate. Dacă spaţiul de afaceri este fragmentat acest model nu funcţionează cu adevărat. Într-un fel este asemănător cu reacţia fermierilor americani care au preluat terenuri marginale spre cultivare, ca singură soluţie pentru creşterea producţiei“, comentează acesta.
Între timp, problema continuă să fie declinul puternic în cererea de construcţii de retail clasice. Amazon devine tot mai bun şi mai rapid în livrări. Oamenii născuţi înainte de 1948 nu