Câteva noi tronsoane s-au adăugat recent la rețeaua autohtonă de autostrăzi. Cu circa 500 de kilometri funcționali, suntem încă sub bulgari, sloveni sau cehi la acest capitol.
Aprilie 2011. CNADNR reziliază contractul de 179 de milioane de euro pentru construcția autostrăzii Cernavodă-Medgidia, semnat în 2008 cu francezii de la Colas. Aparent, aceștia nu reușiseră decât progrese nesemnificative în cadrul proiectului și solicitaseră o creștere a prețului cu 16 milioane de euro și o extindere a termenului de finalizare cu doi ani. „Cine vrea să lucreze în România este bine-venit atâta timp cât respectă clauzele şi termenele contractuale. România nu este ţara nimănui“, afirma ministrul transporturilor de la acea vreme, Anca Boagiu.
Septembrie 2011. CNADNR semnează un nou contract pentru tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia. De această dată cu italienii de la Astaldi, pentru 116 milioane de euro. Deși prețul era mai mic cu peste 60 de milioane de euro, termenul stabilit era unul record pentru România – trei luni proiectarea și 12 luni execuția. „În vara lui 2012 vom circula pe acest sector“, spunea aceeași Anca Boagiu. Multe voci din rândul specialiștilor în infrastructură o contraziceau, însă, afirmând că misiunea celor de la Astaldi este imposibilă.
Iulie 2012. Cei 20 de kilometri de autostradă de la Cernavodă la Medgidia sunt deschiși circulației de reprezentanții cabinetului Ponta. Deocamdată, traficul se desfășoară pe o singură cale, însă lucrările la cel de-al doilea sens sunt avansate, ceea ce înseamnă că proiectul va fi finalizat cu ușurință în noul termen anunţat de constructor - noiembrie 2012, cu două luni mai devreme. Având în vedere că tot săptămâna trecută s-au inaugurat 16 kilometri de autostradă completă între Medgidia și Murfatlar și 11 kilometri pe autostrada de ocolire a Constanței, între Valu lui Traian și Ovidiu, pentru