CBRE: Din acest motiv, cred că până la sfârşitul verii nu vor fi noutăţi pe piaţă
Situaţia politică din România descurajează investiţiile pe piaţa de retail, în special din cauza efectului negativ asupra evoluţiei cursului de schimb valutar, în lipsa acestor tulburări piaţa având potenţialul unei evoluţii pozitive, apreciază Luiza Moraru, şefa departamentului de retail din CBRE.
"Din păcate, situaţia politică din România nu este în măsură să încurajeze investiţiile în retail. Din acest motiv, cred că până la sfârşitul verii nu vor fi noutăţi pe piaţă. În acest moment toată lumea se uită la ceea ce se întâmplă şi nimeni nu este teribil de entuziast. Nu se ştie dacă tulburările politice vor influenţa puterea de cumpărare, însă cu siguranţă au afectat negativ cursul de schimb. Nu este o veste bună pentru cei din piaţa de retail. Toată lumea s-a oprit şi aşteaptă să vadă ce se întâmplă, aşa că va fi o vară liniştită pe piaţa de retail", a declarat reprezentanta CBRE, citată de Mediafax.
H&M - singura veste bună pentru piaţă
În opinia sa, potenţialul de dezvoltare a pieţei româneşti există în continuare, pentru că România este foarte departe de cifrele înregistrate pe pieţele de profil din regiune. "Retailul se dezvoltă, există poveşti de succes, gen H&M, care şi-a depăşit estimările, Dedeman, magazinul Apple din Băneasa. România are potenţial pentru că nu a suferit de criză la fel ca alte ţări, are potenţialul de a merge pe plus, dar trebuie să trecem momentul de instabilitate politică pentru ca lumea să aibă o viziune mai clară asupra a ceea ce urmează să se întâmple", a adăugat Moraru.
În ceea ce priveşte evoluţia pieţei de retail din acest an, reprezentantul companiei de consultanţă imobiliară spune că lansarea Palas Iaşi a "umplut" primul semestru, proiectele care urmează să fie finalizate până la sfârşitul anului fiin