După ce procesul de verificare a încheierii de asigurări obligatorii de către proprietarii de locuinţe s-a transformat într-o adevărată harababură la Timişoara, din cauza lipsei unei evidenţe clare legate de asigurările de locuinţă facultative încheiate de către timişoreni, s-a promis luarea unor măsuri pentru normalizarea situaţiei. În acest sens, a fost promovat un proiect de lege care obligă societăţile de asigurări să notifice Primăriile cu privire la asigurările de locuinţe încheiate. Din păcate, legea a fost blocată pe motiv că a fost o iniţiativă P.D.-L., fiind acum ţinută „pentru verificări” de reprezentanţii actualei Puteri.
Harababură în prelungiri
În acest an, mii de proprietari de locuinţe din Timişoara s-au trezit puşi pe drumuri, trebuind să vină la Direcţia Fiscală Timişoara pentru a dovedi faptul că au o asigurare de locuinţă încheiată, în caz contrar riscând să fie amendaţi.
Au primit astfel de scrisori nu doar cei care nu aveau poliţe de asigurare încheiate, ci şi cei care aveau încheiate de multă vreme poliţe facultative de asigurare, la diverşi asiguratori, fără a fi în evidenţa Pool-ului de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale, care a preluat de anul trecut gestionarea portofoliului de asigurări de locuinţe obligatorii. Şi aceasta pentru că P.A.I.D.N. are doar evidenţa asigurărilor locuinţelor care au fost încheiate din momentul în care a preluat gestionarea acestui portofoliu de asigurări, deşi sunt sute de mii de români care aveau deja poliţe de asigurare încheiate cu diverşi asiguratori, poliţe despre a căror evidenţă reprezentanţii P.A.I.D.N. nu au habar, pentru că nu s-a prevăzut obligativitatea comunicării acestor date legate de asigurările de locuinţă încheiate facultative.
Pentru a nu se mai pepetua acest haos, generat de lacunele legislative şi proasta organizare a Pool-ului de Asigur