Unul dintre cele mai importante proiecte regionale care ar fi trebuit promovate prin intermediul Regiunii D.K.M.T. – realizarea liniei ferate Timişoara - Szeged prin refacerea podului feroviar de la Cenad – pare să fi ajuns într-o situaţie de blocaj. Generată de lipsa de finanţare, dar şi de dezinteresul unora dintre autorităţile care ar fi trebuit să se implice în acest proiect. Reprezentanţi ai sistemului feroviar spun că proiectul, care ar fi extrem de important pentru toată zona de vest a ţării, ar putea fi finanţat cu uşurinţă din fonduri europene nerambursabile.
Un proiect important pentru toată zona de vest
Călătoria pe calea ferată între oraşele mari ale Euroregiunii Dunăre-Criş-Mureş-Tisa, cum este Timişoara, Szeged sau Subotica, presupune o durată lungă de timp şi este posibilă doar cu utilizarea unor servicii al căror nivel de calitate lasă de dorit. De exemplu, distanţa pe cale ferată, de aproximativ 120 de kilometri, dintre Szeged şi Timişoara, se poate parcurge doar pe rute ocolitoare, în cinci ore. Linia ferată dintre Timişoara şi Szeged, care traversa Banatul în secolul trecut, a fost una dintre cele mai vechi linii de cale ferată din sud-estul Europei, constituind legătura acestui ţinut cu Europa de Vest. Linia de 112 kilometri dintre cele două oraşe mari din regiune, inaugurată la data de 15 noiembrie 1857, a avut parte de trafic intens până la sfârşitul celui de al Doilea Război Mondial, când podul de cale ferată de la Szeged a fost aruncat în aer.
Tocmai de aceea, refacerea podului de la Cenad, care ar însemna reluarea transportului feroviar internaţional pe această rută, ar aduce beneficii economice enorme nu doar Timişului şi Csongradului – principalele şi, de altfel, singurele judeţe susţinătoare ale acestui proiect – ci întregii zone de vest a României. Şi aceasta pentru că în momentul de faţă lip