Ministerul Transporturilor a elaborat deja indicatorii tehnico economici pentru proiectul autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi, iar aceştia urmează să fie supuşi aprobării Guvernului. Autostrada se va construi în patru ani, scrie economica.rtv.net.
Autostrada este împărţită în trei mari secţiuni: Târgu Mureş-Ditrău (92 km), Ditrău-Târgu Neamţ (119 km) şi Târgu Neamţ-Iaşi (78 km). Finanţarea va fi făcută de la bugetul de stat şi din alte surse, potrivit proiectului, mai scrie economica.rtv.net.
Aşadar, lungimea totală a autostrăzii este de 289 km, iat costul total este de 39,8 miliarde de lei (cu TVA), adică 8,9 miliarde de euro, la un curs de 4,46 lei/euro, valabil la data la care au fost întocmite studiile. Rezulta un cost de peste 30 de milioane de euro pe kilometru.
Costul este mult mai ridicat decât estimările iniţiale, publicate de multă vreme pe site-ul Companiei de Autostrăzi. Acolo, costul estimat pentru 310 km de autostradă (este inclus şi Tronsonul Iaşi-Ungheni, la graniţa cu Republica Moldova) era de doar 6,1 miliarde de euro.
Autostrada de lux a României: 16 milioane de euro/km
Cel mai păgubos proiect de infrastructură din ultimii 20 de ani este fără doar și poate Autostrada „Bechtel”. Și dacă lucrează, și dacă stau, americanii tot iau bani de la statul român.
Proiectul Autostrăzii Transilvania e cel mai prost contract din perioada postdecembristă. După șapte ani de la începerea lucrărilor, au fost dați în folosință doar 52,5 km, iar nota de plată se ridică la 1,2 miliarde de euro.
Record de 25 milioane de euro/km
Cât de păgubos este proiectul pentru statul român? Răspunsul cred că l-am aflat cu toții, în acești opt ani de când a fost atribuit contractul, dar nu am scăpat de surprize. Pe unele tronsoane, prețul/km ajunge și la 25 milioane de euro, dacă includem și costurile cu expropr