Gigantul media sud-african Naspers, cu o cifră de afaceri globală de peste 5 miliarde dolari, a cumpărat pentru suma de circa 100 milioane euro pachetul de acţiuni majoritar la cel mai mare magazin online românesc, eMAG, conform unor surse din piaţă. Nici cumpărătorul, nici vânzătorul nu au făcut comentarii despre tranzacţie până la acest moment, scrie money magazine.
Naspers va deține 70% din acțiunile companiei eMAG, Iulian Stanciu 21,6% iar Radu Apostolescu va păstra 8,4% din acțiuni. Intrarea grupului Naspers în acționariat a fost determinată de poziția eMAG în retail-ul regional, intenția grupului fiind capitalizarea know how-ul companiei locale pentru expansiunea grupului in regiune.
Structura anterioară a acţionariatului Dante International, compania care controlează magazinul eMag, era: Radu Apostolescu - 16,33%, Network One Distribution (50% Iulian Stanciu, 50% Sebastian Ghiţă) - 80,67% şi Asesoft Web - 3%. Iulian Stanciu şi Sebastian Ghiţă deţin în mod egal Network One Distribution şi Asesoft Web.
Iulian Stanciu va asigura managementul companiei în calitate de Director General eMAG, în vreme ce Radu Apostolescu va ocupa poziția de Director de Dezvoltare.
eMAG se extinde în regiune
eMAG se va extinde pe principalele pieţe din Estul Europei. Un prim pas va fi făcut anul acesta prin intrarea în Bulgaria, urmând ca în scurt timp să se demareze noi operațiuni pe alte piețe mari din regiune.
Grupul Naspers este unul dintre cei mai mari jucători online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia şi Europa Centrală. Compania înregistrează o cifră de afaceri de 5,3 miliarde dolari în ultimul an financiar și este evaluată la Johannesburg Stock Exchange la 21,6 miliarde dolari. În China şi Rusia grupul Naspers deţine cele mai accesate platformele online: Tencent (cu peste 800 de milioane de utilizatori înregistrați) şi Mail.ru (care