În loc să întărească legislaţia referitoare la achiziţiile publice, Guvernul a decis că, dimpotrivă, aceasta trebuie relaxată. Dumpingul la licitaţii, urmat de acte adiţionale care vor majora contractele la preţurile reale, devine mai facil.
Companiile care participă la licitaţiile organizate de stat vor putea fenta mai uşor criteriile de preţ, în urma unor modificări intenţionate de Guvern la legislaţia achiziţiilor publice.
Unul dintre obiceiurile prezente ale participanţilor la licitaţii este de a veni la acestea cu preţuri mici pentru a le câştiga. După câştigarea contractului, pe parcursul desfăşurării lucrărilor propriu-zise, ei umflă preţurile - uneori „ajutaţi" de autorităţile contractante care le-au dat contractele, invocând diferite motive cum ar fi realizarea unor lucrări suplimentare, modificarea proiectului în cauză sau apariţia cerinţelor suplimentare.
Firmele reuşesc astfel să încaseze bani frumoşi şi să atingă profituri mari, chiar dacă s-au prezentat la licitaţii cu preţuri incredibil de mici pentru lucrările în cauză.
Până în prezent, piedica de care acestea se loveau era faptul că autoritatea contractantă avea obligaţia verificării ofertei în două situaţii.
Prima era cea în care oferta avea un preţ „aparent neobişnuit de scăzut" în raport cu ceea ce urma a fi furnizat, executat sau prestat, respectiv când preţul ofertat, fără TVA, reprezintă mai puţin de 85% din valoarea estimată a contractului. Al doilea caz era cel în care în procedura de atribuire erau cel puţin cinci oferte care nu erau considerate inacceptabile şi/sau neconforme, iar oferta îndoielnică reprezenta mai puţin de 85% din media aritmetică a ofertelor. Media era calculată fără a se avea în vedere propunerea financiară cea mai mică şi propunerea financiară cea mai mare.
Pragul de 85% coboară la 60%
Guvernul propune micşorarea pragului d