Romanii sunt din ce in mai rezervati in a-si cheltui rezervele de bani si se gandesc la masini second-hand de fiecare data cand ajung la dealer sa isi cumpere o masina noua, spune omul de afaceri Tiberiu Bardan, proprietarul Di-Bas, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro
Di-Bas Auto este din 1998 dealer Opel si din 2005 dealer Chevrolet, in orasele Bucuresti si Ploiesti. Compania a vandut pana in prezent peste 10.000 de autoturisme.
Wall-Street.ro: Cum au fost primele sase luni pentru Di-Bas?
Tiberiu Bardan: Primele sase luni au fost mult mai slabe decat anul trecut, la scaderile din anii anteriori am mai adaugat un 25% pe partea de vanzari. Partea de after-sales desi a inregistrat o scadere echilibreaza totusi cifra de afaceri.
Wall-Street.ro: Cum s-au schimbat preferintele clientilor, vor masini mai ieftine, fara dotari?
Tiberiu Bardan: Sesizam un apetit ridicat pentru masinile second-hand aproape de fiecare data cand un client doreste sa achizitioneze o masina noua, pune si problema alternativei. Din nou ne intoarcem la resursele financiare ale oamenilor, la gestionarea lor cat mai judicioasa. De altfel se si vede din datele Bancii Nationale, depozitele romanilor in banci au crescut.
Wall-Street.ro: Cum influenteaza cursul de schimb vanzarile de masini?
Tiberiu Bardan: Multa lume isi va face un calcul si va observa ca o devalorizare de 7-8%, in cel mai nefericit caz 10%, va duce la o crestere a pretului cu 10% si asta este un fapt care va retine pe multa lumea sa ia decizia de a cumpara.
Wall-Street.ro: Au trecut romanii la motoare pe benzina sau inca mai cauta diesel?
Tiberiu Bardan: Evident toata lumea vrea sa cumpere un diesel, din ratiuni de consum, dar nu toata lumea care isi doreste un diesel il va si cumpara, de multe ori vanzarile sunt jumate – jumate.
Wall-Street.ro: Sunt interesati clienti