Principala problemă a reţelei - instrumentele de măsurare a eficienţei unei reclame
Majoritatea folosesc Facebook pentru promovare, dar fără a cumpăra spaţiu publicitar
Când vine vorba de Facebook, companiile au ajuns la o idee acceptată unanim: pur şi simplu trebuie să fii prezent. Din păcate pentru reţeaua de socializare, acestea au ajuns, în acelaşi timp, la altă concluzie: promovarea nu este neapărat necesară.
Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat de Advertising Age, împreună cu Citigroup, care are drept scop aflarea modului în care companiile văd Facebook-ul şi ce sume plănuiesc să aloce pentru bugetele de marketing.
La studiu au participat 658 de abonaţi ai Advertising Age, dintre care 34% sunt reprezentanţi ai companiilor, 34% sunt membri din conducerea agenţiilor de publicitate, iar 13% sunt directorii din agenţiile de media. Pe lângă aceştia, au mai răspuns la studiu numeroşi consultanţi şi membri din industria de marketing.
Rezultatele reprezintă un mix de informaţii referitoare la Facebook care arată problemele pe care reţeaua de socializare le are atunci când vine vorba despre rezultatele obţinute în urma promovării companiilor, dar indică, de asemenea, modul în care acestea din urmă percep chestiuni precum transparenţa şi informaţiile insuficiente ale reclamelor.
Rezultatele mai subliniază şi confuziile legate de modul în care se poate calcula recuperarea investiţiei în promovarea pe Facebook şi cum aceste rezultate pot fi comparate cu alocarea de fonduri pentru publicitatea tradiţională sau prin alte canale sociale.
Aproape 86% dintre cei chestionaţi au afirmat că folosesc Facebook-ul ca o tactică de marketing, însă doar 55% au spus că apelează şi la reclameleplătite pe reţeaua socială.
În acelaşi timp, 88% au răspuns că folosesc Facebook pentru promovare fără a cumpăra însă spaţiu public