Este deja o poveste clasica pentru IT-ul si internetul romanesc: trei antreprenori care au fondat o companie intr-un apartament, iar dupa ani, aceasta ajunge sa fie vanduta catre un gigant global. Pentru ca eMag, cel mai jucator din comertul electronic local, cu afaceri de aproape 150 de milioane de euro anul trecut, a fost cumparat in proportie de 70% de catre grupul sud-african Naspers, care mai detine in Romania compania PayU sau site-ul Autovit, ceea ce va permite extinderea eMag in regiune.
In urma achizitiei, Naspers va detine 70% din actiuni, Iulian Stanciu 21,6%, iar Radu Apostolescu, singurul cofondator care mai este inca actionar, controleaza 8,4%.
Tranzactia marcheaza de asemenea iesirea din actionariat a lui Sebastian Ghita (34 de ani), acesta detinand jumatate din Asesoft Distribution (la egalitate cu Iulian Stanciu), compania de distributie care pana acum a controlat 80% din eMag. In evaluarea companiei au contat pozitia de lider in domeniu, cifra de afaceri si marja de profit Datele de actionariat nu au fost modificate inca la Registrul Comertului, actionarii Dante International, compania care detine eMag, fiind in prezent Asesoft Distribution (80,67%), Radu Apostolescu (13,33%) si Asesoft Web (3%).
"Eu voi fi in continuare directorul general al companiei, iar Radu director de dezvoltare. Cei de la Naspers nu se vor implica in managementul companiei, toate contractele vor fi pastrate si dezvoltate", a spus Iulian Stanciu (37 de ani), directorul general al eMag intr-o scrisoare catre partenerii de business.
Oficialii eMag nu au precizat valoarea tranzactiei, insa conform unor surse din piata pentru stabilirea sumei au fost luate in considerare cifra de afaceri, marginea de profit si mai ales faptul ca site-ul lansat in 2001 era cel mai mare jucator din retailul online romanesc.
eMag a avut anul trecut o cifra de afa