Costurile construirii drumului expres au fost umflate de mai multe ori. Potrivit specialiștilor, un kilometru al autostrăzii suspendate costă cât aproape nouă kilometri de autostradă costruită conform standardelor de cost stabilite de Guvern. Sursa: Vlad Stănescu
Proiectul, care a fost respins de aleșii generali ai Capitalei în repetate rânduri, va fi suspus aprobării în următoare ședință a Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Potrivit unor surse municipale, construirea drumului va fi aprobată, primarul general discutând deja cu aleșii generali USL, cei care dețin majoritatea în Consiliu.
Un ansamblu rezidențial ar putea devia drumul
În plus, proiectul ar putea fi modificat din cauza unui ansamblu rezidențial care ar urma să fie construit pe strada Aviației nr 72, unde ar urma să se ridice clădiri cu 2,4 și 15 etaje. Certificatul de urbanism pentru acest proiect este deținut de fima Emilio Manso Invest SRL, potrivit documentelor de urbanism eliberate de Primăria Capitalei.
Potrivit unor surse din cadrul Municipalității, pentru acest proiect, care are documentația de construire aprobată încă din anul 2000, ulterior acesta fiind reactualizat, arhitecții care realizează proiectul drumului expres au fost nevoiță să mute nodul rutier de la strada Avionului.
Autostrada, făcută pe cadastru haotic și nerealist
Neînțelegerea a părut din cauza faptului că autostrada suspendată a fost pusă pe hârtie pe baza unor planuri urbanistice și a unor documentații de urbanism neraliste. Motivul: cadastrul Capitalei este unul provizoriu, documentațiile de urbanism eliberate de-a lungul timpului nu sunt înscrise într-o bază de date unitară, astfel încât să se știe exact ce și unde ar urma să se construiască.
Pe de altă parte, surse din cadrul Primăriei Capitalei au explicat, pentru EVZ, că proiectul drumului la care visează primarul gener