Test-drive cu noul Ford Ranger
Avem un nou competitor pe piaţa pick-up-urilor din România: Ford Ranger. Acum mai mare, mai puternic, mai silenţios, se pretează perfect pe drumurile de la noi, oferind performanţe off-road cu adevărat impresionante. Noul Ranger a fost conceput în Australia şi se va comercializa în 180 de ţări de pe cinci continente, ceea ce îl face un pick-up universal şi versatil, potrivit atât ca vehicul comercial, cât şi ca maşină pentru entuziaştii off-road.
Se pare că a meritat aşteptarea pentru noul model de Ranger, aşteptare care durează de doi ani de zile, încă de când a fost anunţată lansarea lui în Australia. Cu acest nou model, Ford îşi propune să devină lider pe piaţa pick-up-urilor, însă va fi nevoie să se întreacă cu deja consacratele Toyota Hilux, Nissan Navara, Mitsubishi L200 sau cu cel mai recent apărut în acest segment, Volkswagen Amarok.
Ford Ranger a fost conceput de către echipa Ford Australia cu scopul final de a se adresa pieţei de camionete la nivel global, mai puţin celei din America de Nord, unde Ford deţine deja supremaţia cu modelele din gama F-Series (în special F-150). Echipa Ford Australia a avut libertate totală pentru dezvoltarea conceptului pentru noul Ranger, beneficiind de un mediu perfect pentru testarea unui astfel de vehicul, dacă ne gândim la relieful din Australia, mai exact la împrejurimile oraşului Adelaide, unde au avut loc testele oficiale.
Conceptul Ford Ranger a fost început în realitate în 2005, când Ford şi Mazda au colaborat pentru dezvoltarea unui pick-up care să spulbere concurenţa. Din această colaborare, Mazda a reuşit să îşi lanseze propria versiune de pick-up, bazată pe modelul celor de la Ford şi care poartă numele de BT-50.
Ranger va fi disponibil în 20 de variante diferite cu cabină simplă (Regular Cab), Rap Cab (cu scaunele din spate mai mici) şi de o vers