• Numarul soferilor care apeleaza la service-urile auto in cazul unei avarii la masina a scazut cu 50 la suta in ultimul an • Cei mai multi dintre ei amana lucrarile de reparatie pana in ultimul moment si pun in pericol viata lor si a pietonilor, desi preturile la diverse reparatii sunt aceleasi de peste 3 ani
Iesenii nu mai sunt clienti fideli ai service-urilor auto. Unii prefera sa renunte la masini, altii circula cu autovehiculele defecte. "Profitul a scazut cu 50 la suta pe partea de reparatii, iar la tinichigerie este o pierdere de 90 la suta. Multi lasa masina din toamna si nu mai fac nimic la ea jumatate de an, unii vin cu ITP-uri si RCA expirate de un an, dar merg cu masinile asa. Daca vor inspectia ITP sunt obligati sa isi repare masinile. Unii nu mai au CASCO si nu ii mai intereseaza sa repare masina", a spus Marian, inspector tehnic al unui service auto.
Cele mai multe dintre lucrarile de reparatie se fac la rulmenti, bucse, amortizoare, cale de rulare, trenuri rulare, suspensie, directie si spoilere. Preturile au ramas aceleasi ca in urma cu trei ani. Un schimb de ulei costa 30 de lei si schimbarea unui rulment, 50 lei, insa chiar si asa, iesenii nu sunt interesati de oferte. Majoritatea amana lucrarile de reparatie si pun in pericol si viata lor, dar si a celor din jur.
"Chiar daca ii anunti ca le cade roata ei zic ca nu au bani pana la salariu si merg la risc. Lumea e saraca si se cunoaste ca iesenii nu mai au bani de aceea au scazut si cererile pentru lucrarile de intretinere si reparatii la masini. Se vede si prin oras ca inainte parcarile erau goale, iar acum sunt pline. Mai merg multi la serviciu cuplati intr-o singura masina, nu fiecare cu masina lui cum mergeau inainte. O reparatie la o masina noua ii costa cateva mii de euro", a spus Dan Fanariu, administratorul unui service-auto.
Astfel, nici macar un c