Tronsonul de autostradă Timişoara-Lugoj, lotul 1 (9,5 kilometri), ar urma să fie finalizat după 15-20 august, deşi iniţial constructorul şoselei anunţase că o va termina la finalul lunii iulie, conform Ziarului Financiar.
“Din cauza secetei, nu am reuşit să finalizăm taluzurile (suprafaţa înclinată care mărgineşte şoseaua – n. red.). Cel mai probabil vom finaliza autostrada în jurul datei de 15-20 august. Acum lucrăm şi la spaţiile de servicii, vom monta şi toaletele şi chiuvetele”, au declarat pentru Ziarul Financiar reprezentanţi ai firmei Spedition UMB, unul dintre constructorii implicaţi în realizarea acestui tronson de autostradă, alături de italienii de la Carena.
Spedition UMB, firmă controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, anunţase în urmă cu aproape trei săptămâni că autostrada Timişoara-Lugoj ar urma să fie gata la finalul lunii iunie, însă seceta se pare că a dat peste cap aceste planuri. Temperaturile ridicate (peste 35 de grade Celsius) pot afecta, spre exemplu, procesul de întărire a betonului, cauzând uscarea rapidă a acestuia, spun specialişti din piaţă. La 1 iunie stadiul fizic de construcţie al tronsonului Timişoara-Lugoj era de circa 40%, potrivit datelor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), însă este foarte posibil ca şoseaua să fie gata mai devreme decât termenul contractual, aprilie 2013, având în vedere că are o lungime destul de mică, conform Ziarului Financiar.
CNADNR a plătit până la 1 iunie circa 15,6 milioane de euro din contractul de circa 48,9 milioane de euro pentru această autostradă. Şantierele de autostrăzi din România au avut tot timpul termene întârziate, cel mai recent exemplu în acest sens fiind autostrada Bucureşti-Ploieşti. Deşi trebuia inaugurată iniţial în 2010, pe această şosea se poate circula abia de o săptămână şi jumătate, dar cu restricţii de vite