Minimum 6 luni in productie, muncind cot la cot cu angajatii, inainte sa fii numit pe o functie de conducere. Asa arata politica unei companii daneze prezenta si pe piata romeaneasca.
Camelia Olesen, romanca care conduce businessul danezilor de la Kuma pe plan local, a povestit pentru Wall-Street.ro prin ce se caracterizeaza stilul nordic de management, cum a ajuns in fruntea afacerii locale, dar si cum vede, din postura de fost angajat la stat, diferentele dintre mediul privat si companiile de stat.
Producatorul de lavoare Kuma Romania este una dintre primele companii daneze, cu activitati in productie, care au intrat pe piata locala. In cei 14 ani de prezenta pe plan local, producatorul s-a extins prin politica pasilor mici, dar siguri, crescand businessul putin cate putin.
Printre clientii companiei se numara Arena Nationala, mallul Baneasa Shopping City sau noile terminale ale Aeroportului Otopeni.
„Educatia spartana daneza ne cerea sa contribuim la dezvoltarea firmei prin propriul profit realizat, prin politica pasilor marunti si educatia „cumpatarii”. Abia cand am avut proprii bani am construit fabrica, inainte aveam un spatiu inchiriat”, spune Camelia Olesen, directorul executiv al Kuma Romania.
Potrivit Cameliei Olesen un atu al principiilor daneze este felul in care sunt promovati oamenii. „Spre exemplu, sefii de sectii din Kuma au fost nominalizati in aceasta functie la 2 ani de la angajare, atunci cand au demonstrat ca sunt cei mai buni. Si acum sefii sectiilor nu stau undeva intr-o incapere „calduta”, supervizand, ci lucreaza si coordoneaza direct de la locul lor de munca”, a declarat managerul.
Insasi Camelia Olesen a fost in Danemarca pentru a lucra efectiv pe partea de productie, inainte de a fi numita ca director executiv in Romania.
„Nu poti sa ai o functie de conducere pana nu lucrezi efectic in produc