Sistemul de calcul al taxelor pentru operatiunile cerute de firme si persoane fizice autorizate la Registrul Comertului va fi modificat, stabilindu-se tarife fixe pentru fiecare serviciu.
Potrivit unui proiect de hotarare, taxele vor fi aplicate intr-un interval de doua luni dupa ce vor fi avizate de executiv.
Guvernul mizeaza pe venituri suplimentare in valoare de 100 de milioane de lei anual, in 2012 si in urmatorii patru ani, in urma acestor schimbari.
Spre deosebire de prezent, cand fiecare tip de serviciu este achitat separat, prin noul sistem operatiunile vor fi taxate cu tarife unice, in functie de tipul solicitarii.
Pentru inregistrarea in registrul comertului (inclusiv autorizarea de constituire, inmatricularea, autorizarea de functionare prin declaratie pe proprie raspundere), tariful unic va fi de 250 de lei.
In cazul inregistrarii unei persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale ori familiale, se va perce o taxa de 90 de lei.
Pentru cererile de mentiuni simple (verificarea disponibilitatii sau rezervarii denumirii unei firme, numirea lichidatorului, extrasul de registru), taxa va fi de 45 de lei, iar pentru mentiunile complexe, firmele vor fi taxate cu 220 de lei.
Tariful cererii de copii certificate va fi ca si pana in prezent, de 4 + 0,2 lei/pagina certificata.
Va exista o taxa de 8 lei/firma pentru informatiile de baza despre o firma (numarul de ordine in registrul comertului, forma juridica, sediul social, administratori, actionari etc), iar pentru informatii extinse (situatii financiare), taxa va fi de 24 de lei/firma. Raportul istoric despre o firma va costa 250 de lei.
Pentru informatiile solicitate in cazul a 101 - 1.000 de firme, se va aplica o reducere de 30 la suta, iar pentru 1.001 - 10.000 de firme, de 60%. La peste 10.000 de