De la micul magazin online din 2001, eMag a ajuns în 2012 să fie achiziţionat în proporţie de 70% de gigantul media Naspers din Africa de Sud.
Dacă în urmă cu 11 ani eMag era un magazin online mic, acum, retailerul a ajuns la o cifră de afaceri de 145 de milioane de euro şi a atras atenţia grupului Naspers. Magazinul înfiinţat în 2001 de Radu Apostolescu a reuşit să stârnească interesul unuia dintre cei mai mari jucători globali din online, astfel încât acesta să-i facă oferte retailerului autohton. „Cei de la Naspers ne-au abordat. Negocierile au început în urmă cu şase luni şi am finalizat achiziţia vineri", a declarat pentru „Adevărul" Iulian Stanciu, director general în cadrul companie eMag. În ceea ce priveşte valoarea tranzacţiei, oficialul retailerului online nu a vrut să furnizeze nicio informaţie cu privire la sumă, invocând motive de confidenţialitate.
Surse din piaţă vehiculează o valoare de 100 de milioane de euro. „Suma de 100 de milioane de euro cred că reprezintă evaluarea întregului business, deoarece probabil va urma şi achiziţia pachetului de acţiuni de 30%", a spus Olando Nicoară, director general al Mediafax Group.
Specialişti din domeniu susţin însă că suma vehiculată este mult prea mare şi că valoarea de achiziţie ar fi undeva de până la 8-10 ori mai mare decât profitul înregistrat de eMag. Retailerul a înregistrat în 2011 un profit de 1,2 milioane de euro în 2011.
Acţionariat schimbat
După tranzacţia încheiată vineri, acţionariatul companiei va fi împărţită astfel: Naspers va deţine 70% din acţiunile companiei eMag, Iulian Stanciu 21,6%, iar Radu Apostolescu va păstra 8,4% din acţiuni. Însă din vechea conducere nu mai face parte Sebastian Ghiţă, care a ieşit definitiv din acţionariat.
Pentru moment, grupul Naspers nu va face schimbări în managementul companiei, astfel că Iulian Stanciu va rămâne director