Veniturile din România ale Central European Media Enterprises (CME), grupul media care deţine Pro TV, au scăzut cu 16,9% în prima jumătate a anului, a doua scădere consecutivă după doi ani de creştere.
Veniturile realizate de CME în ţara noastră s-au contractat cu 10 milioane de euro în al doilea trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi cu 13,8 milioane de euro în primele şase luni ale lui 2012, potrivit raportului financiar lansat ieri de companie.
Grupul condus de Adrian Sârbu a înregistrat venituri mai mici în toate cele şase ţări în care deţine operaţiuni, iar cei mai mulţi bani i-a pierdut în Cehia - 22,3 milioane de dolari în primele şase luni ale anului. Per total, grupul a înregistrat o scădere de 43,7 milioane de dolari în primele şase luni ale anului, ajungând la un venit de 378,6 milioane de euro.
Cea mai mare scădere a CME a fost, din nou, pe segmentul TV - 14,8%, urmată de intersegmente - 10,4%. Sectorul intersegmente reprezintă producţiile realizate de Media Pro Entertainment vândute către segmentul TV. Creşteri s-au înregistrat pe New Media - 22,9% şi la Media Pro Entertainment - 5,9%, compania de producţie CME. Totuşi, aceste segmente nu au o cifră de afaceri atât de mare încât să aibă o influenţă majoră asupra rezultatului final.
CME deţine în ţara noastră posturile de televiziune Pro TV, Pro TV Internaţional, Pro TV Chişinău, Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România.