Un studiu a scos la iveală faptul că 1 din 5 români consuma lunar nutraceutice. Acestea sunt definite că nutrimente sau suplimente alimentare care se consideră că au un efect benefic asupra sănătăţii şi care nu sunt considerate produse medicamentoase. În această gamă sunt încadrate vitaminele, mineralele, suplimentele alimentare, noticele şi nutrimentele funcţionale. Dintre acestea, suplimentele nutritive care cresc nivelul de energie şi vitalitate al organismului sunt la mare căutare în rândul romanilor, arata un studiu derulat în 2010, pe un eşantion de 200 de persoane de diferite vârste, de către Fovea Internaţional, companie specializată în cercetări de piaţă în industria farmaceutică.
Rezultatele arată că 55% dintre respondenţi utilizează suplimente pentru energie şi vitalitate, 28% pentru imunitate, 27% consuma multivitamine, 24% produse care combat stresul, în timp ce 19% prefera suplimentele care întăresc memoria şi puterea de concentrare.
La polul opus, se găsesc suplimentele nutritive pentru îmbunătăţirea activităţii sexuale, pastilele de memorie pentru copii, etc.
Nutraceuticele înregistrează cele mai mari vânzări din rândul OTC-urilor
Piaţa de nutraceutice din România este segmentul cel mai consistent ca nivel de vânzări. În anul 2011, nutraceuticele au reprezentat 29% din piaţa de OTC-uri din ţara noastră. Mai exact, pe parcursul anului trecut, au fost vândute produse din această categorie în valoare de 363 de milioane de lei.
Mai mult, în primele cele mai bine vândute 10 produse din gama OTC-urilor, două fac parte din categoria nutraceuticelor. Este vorba despre Aspenter, care ocupa locul 2 în top, şi Aspacardin, clasat pe penultimul loc. Cel mai bine vândut medicament fără prescripţie medicală este Nurofen, care generat vânzări în valoare de 41 milioane de lei, potrivit datelor din luna mai 2012, furnizate de către com