Profitul Bayerische Motoren Werke AG (BMW), cel mai mare producător mondial de automobile de lux, a scăzut cu 28% în trimestrul doi din 2012 din cauza costurilor mai ridicate pentru investiţii în noi tehnologii şi în personal.
În ciuda scăderii profitului, producătorul auto german a anunţat vânzări record, pe fondul creşterii vânzărilor pe pieţele din China şi SUA, care au compensat declinul pieţei auto europene.
În perioada aprilie-iunie 2012 profitul net al BMW a scăzut la 1,28 miliarde de euro (1,57 miliarde de dolari), de la 1,77 miliarde de euro în perioada similară din 2011 iar vânzările au crescut cu 7%, la 19,2 miliarde de euro.
Compania a informat că în perioada aprilie-iunie 2012 vânzările de automobile BMW Group (care include şi mărcile Mini şi Rolls-Royce) au ajuns la nivelul record de 475.000 vehicule iar marja de profit la vânzări auto a rămas la 11,6%. Pe piaţa din China vânzările BMW au crescut cu 31% iar pe piaţa din SUA au crescut cu 10%.
"Costurile mai ridicate cu personalul, majorarea cheltuielilor de dezvoltare şi noi tehnologii, concurenţa intensă pe piaţă au dus la câştiguri mai scăzute în 2012", se arată în declaraţia BMW. Compania şi-a majorat numărul de angajaţi cu 5%, la 102.000, comparativ cu trimestrul doi din 2011. Totuşi BMW avertizează că orice înrăutăţire a crizei economice în Europa sau o încetinire a creşterii în China ar putea afecta rezultatele financiare în următoarele luni.
Sursa: Agerpres