O piață estimată la 1,7 mld. euro începe să se miște. Retailerii de bricolaj au deschis și au anunțat în primele șase luni ale anului tot atâtea magazine câte au inaugurat în decursul anului trecut.
Construcțiile au murit, trăiască renovările par să spună retailerii de bricolaj care după ce au stat relativ în expectativă în 2011, anul acesta se pregătesc de noi inaugurări. Doar opt magazine au fost deschise anul trecut în România, cele mai multe sub brandul Dedeman, care de altfel, și în 2012, deschide cele mai multe porți: trei unități deja inaugurate, o a patra în septembrie la Bistrița și o a cincea tot în afara Bucureștiului, dacă va reuși să obțină avizele în următoarele două săptămâni, și va reuși, după cum declară Dragoș Pavăl, proprietarul retailerului. „Acesta va fi un magazin mare, pentru care am bugetat o investiție de 18 milioane de euro“, spune omul de afaceri, menționând că investiția într-un Dedeman este de cel puțin zece milioane de euro și de cel mult 18 milioane de euro, semn că cel de-al cincilea magazin plănuit pentru anul acesta va fi printre cele mai mari ale rețelei, dacă nu cel mai mare.
O altă investiție mare pentru un singur magazin (de peste 20.000 de metri pătrați) este a retailerului Hornbach care a deschis o unitate la Timișoara pentru care a alocat 30 de milioane de euro. Este cea de-a doua unitate din afara Bucureștiului, dar nu și ultima. „Ne îndreptăm atenția către orașe cu peste 300.000 de locuitori care să permită realizarea unei cifre de afaceri corespunzătoare cu investițiile efectuate. Putem spune că pe lista noastră se află în acest moment orașe precum Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, neexcluzând însă nici estul Capitalei“, declară Mugurel-Horia Rusu, directorul general al Hornbach.
Marile speranțe pentru 2012
Dacă privim datele financiare aferente anului 2011, retailerii de bricolaj nu au