Astra Arad şi Atelierele Centrale RATB au lansat ieri un prototip al tramvaiului Imperio, sub licenţă Siemens. Preţul unui astfel mijloc de transport de ultimă generaţie variază în 1,6 milioane şi 2,8 milioane de euro.
Oficiali din două companii de stat - Astra Vagoane Călători Arad şi RATB - au inaugurat ieri prima fabrică de tramvaie moderne din Capitală. Contractul semnat cu acest prilej prevede fabricarea de astfel de mijloace de transport în Bucureşti, pe baza licenţei obţinută de Astra Arad de la firma germană Siemens.
La inaugurarea la care au fost de faţă şi reprezentanţi ai Municipalităţii, Ministerului Economiei, ambasadorii Germaniei, Austriei şi Braziliei a fost prezentat primul tramvai numit Imperio Eco, construit la Bucureşti.
Modelul de tramvai este conceput în două variante: cu un burduf şi cu două, este prevăzut cu podea joasă, camere de supraveghere video, aer condiţionat şi controloare electronice de bilete. Constructorii acestui mijloc de transport public l-au dotat cu boghiuri special concepute, care sunt concepute să reziste până la viteze de 80 de kilometri pe oră.
În funcţie de dotările pe care le alege cumărătorul, fabrica din Bucureşti poate furniza modelul Imperio Eco cu două, trei sau patru module, configuraţie ce permite folosirea tramvaiului pentru transportul a maximum 340 de pasageri. Preţul de pornire al acestui tramvai românesc porneşte de la 1,6 milioane de euro şi poate ajunge până la 2,8 milioane de euro, în funcţie de dotările cerute.
Dezvoltatorii acestui proiect consideră că aduc pe piaţa românească un produs revoluţionar, deoarece tramvaiul Imperio Eco are, spun ei, cel mai scăzut consum de energie. Pe lângă această caracteristică, mijlocul de transport beneficiază de un sistem revoluţionar de înmagazinare a energiei de la frânare pe care o foloseşte exclusiv la alimentarea cu aer condiţionat. @N_