Veniturile din România ale Central European Media Enterprises (CME), grupul media care deţine PRO TV, au scăzut cu 13,8 milioane de dolari în prima jumătate a anului.
Afacerile din ţara noastră ale grupului condus de Adrian Sârbu, din funcţia de CEO, au scăzut din nou, a doua oară după doi ani de creştere. Astfel, grupul media a înregistrat o scădere a veniturilor de 10 milioane de euro în al doilea trimestru, raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut şi de 13,8 milioane de euro în primele şase luni ale lui 2012 - o scădere de 16,9%.
CME a înregistrat scăderi în toate ţările, iar cei mai mulţi bani i-a pierdut în Cehia – 22,3 milioane de dolari în primele şase luni ale anului.
Astfel, per total, grupul a înregistrat o scădere de 43,7 milioane de dolari în primele şase luni ale anului, ajungând la un venit de 378,6 milioane de euro.
Cea mai mare scădere a grupului media a fost, din nou, pe segmentul TV – 14,8%, urmat de intersegmente -10,4%. Creşteri s-au înregistrat pe segmentul New Media – 22,9% şi pe Media Pro Entertainment – 5,9%. Totuşi, aceste segmente nu au o cifră de afaceri atât de mare încât să aibă o influenţă majoră asupra rezultatului final.
CME deţine în ţara noastră posturile de televiziune Pro TV, Pro TV Internaţional, Pro TV Chişinău, Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România.