Consiliul Local Braşov a aprobat, la începutul acestei săptămâni, un proiect de organigramă al aparatului administrativ al Primăriei Braşov. Decizia a fost luată de majoritatea consilierilor, care au considerat că este nevoie de o eficientizare a activităţii municipalităţii, dar şi pentru a se asigura o transparenţă a deciziilor care se iau la nivelul unităţii administrativ teritoriale.
De aceea, una dintre noutăţile din această organigramă este crearea unei noi Direcţii, care să gestioneze partea economică, patrimoniul, turismul, dar şi relaţiile externe ale municipalităţii. Aceasta ar urma să fie condusă de un tehnocrat, respectiv un specialist care să poată asigura continuitatea activităţii şi proiectelor Primăriei, având în vedere că funcţiile executive, de primar şi viceprimari, sunt ocupate pe criterii politice, iar persoanele în cauză se pot schimba la fiecare mandat şi nu sunt neapărat specialiste în aceste domenii. „Este o schimbare faţă de un sistem autoritar de management şi reprezintă un pas înainte care va produce efecte imediate. Această organigramă este gândită astfel ca oricând, la orice oră, activitatea Primăriei să funcţioneze, chiar dacă s-a schimbat primarul şi viceprimarii sau dacă aceştia nu sunt specialişti în domeniu. Acest director general are rolul de a da un aviz de specialitate asupra proiectelor derulate, iar edilii pot fi şi staruri de cinema, nu experţi în anumite domenii“, a explicat Ovidiu Fodor, preşedintele organizaţiei municipale a Partidului Poporului – Dan Diaconescu, formaţiune ai cărei consilieri locali, împreună cu cei ai USL, au iniţiat proiectul noii organigrame.
Atribuţii direct din organigramă pentru viceprimari
Totodată, faţă de vechea organigramă, în noua structură propusă intră şi instituţiile şi regiile subordonate Primăriei, care vor fi coordonate direct de către Consiliul Local. Nu în ultimul rând