Compania ProTV S.A, liderul pieţei de televiziune din România, a raportat pentru prima jumătate a acestui an o cifră de afaceri de 67,5 milioane de dolari, cu un profit operaţional de 7 milioane de dolari, informează Mediafax.
În trimestrul al doilea cifra de afaceri a companiei, care include posturile de televiziune ProTV, Acasa TV, Acasa Gold TV, Procinema, Sport.ro, ProTV Internaţional, ProTV Chişinău şi MTV România a fost de 36,3 milioane de dolari cu un profit operaţional de 5 milioane de dolari.
Rezultatele au fost anunţate miercuri dimineaţă de către grupul american CME (Central Media European), acţionarul companiei.
CME, o companie listată pe piaţa bursieră americană Nasdaq şi care are operaţiuni în Europa Centrală şi de Est, a raportat o cifră de afaceri de 378 milioane de dolari pentru semestrul întâi, cu un profit operaţional (OIBDA) de 61,2 milioane de dolari. În trimestrul al doilea, cifra de afaceri a fost de 211,2 milioane de dolari, iar profitul operaţional de 47,1 milioane de dolari.
"Până pe 3 iulie am încheiat complet tranzacţia cu acţionarii noştri majoritari, Time Warner şi Ronald Lauder, care ne-a permis reducerea datoriei companiei cu 185 milioane de dolari. În ciuda unei scăderi cu 7% a pieţei de advertising în prima jumătate a anului, veniturile au rămas constante în monedele locale, fiind susţinute de creşterea operaţiunilor diviziilor Media Pro Entertainment şi New Media, unde Voyo a devenit lider pe segmentul subscripţiei video-on-demand. În a doua parte a anului ne vom concentra în continuare pe reducerea gradului de îndatorare a companiei, menţinerea poziţiei de lider în audienţă şi cotă de piaţă, extinderea veniturilor din surse non-advertising şi obţinerea unui flux de cash pozitiv", a declarat Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul executiv (CEO) al CME.
CME este o companie de media şi entertainme