Cei mai mari producatori de cosmetice din Romania isi mentin afacerile la cifre ce depasesc 6 milioane de lei, in conditiile in care trebuie sa faca fata unor mari competitori internationali precum Procter&Gamble, Unilever, Henkel sau L'Oreal.
Evolutiile producatorilor romani au fost cat se poate de diferite. Daca Farmec, una dintre companiile de top, inregistreaza un profit in crestere cu 60 de procente, Ivatherm, un al producator important, raporteaza pierderi mai mari cu peste 52%.
Elmiplant In fruntea topului marilor jucatori romani de pe piata autohtona de cosmetice este Sarantis Romania. Compania detine brandul Elmiplant, preluat in anul 2007 de la producatorul Elmi Prodfarm, pentru suma de 6,5 milioane de euro.
Anul trecut, Sarantis Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 156,5 milioane de lei (36,9 milioane de euro), in scadere cu 2 procente fata de 2010, cand raporta afaceri de 159,8 milioane lei (37,3 milioane euro). In 2011, profitul acesteia a scazut cu 16%, de la 11,5 milione lei (2,7 milioane euro), cat inregistra in 2010, la 9,6 milioane lei (2,3 milioane euro), potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.
Pe langa productia de cosmetice, Sarantis mai obtine venituri si din distributia produselor unor furnizori straini precum Johnson & Johnson sau GlaxoSmithKline.
Farmec Urmatorul in clasament este producatorul roman de cosmetice Farmec, care detine brandurile Gerovital si Aslavital.
Compania clujeana a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 110 milioane de lei (26,2 milioane de euro), in crestere cu 15,5% fata de 2010 cand afacerile companiei erau de 95,9 milioane lei (22,6 milioane euro).
In ceea ce priveste profitul de pe anul trecut, Farmec raporteaza o crestere foarte mare, de peste 60%, ajungand astfel la 8,3 milioane de lei (1,95