Numărul de autoturisme Dacia înmatriculate în Franţa s-a dublat în luna iulie comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile în care piaţa auto franceză continuă să înregistreze scăderi, reiese din datele comunicate miercuri de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Cu toate că înmatriculările totale ale grupului Renault au scăzut în iulie cu circa 5,8%, modelele Dacia s-au dovedit a fi printre cele mai căutate de consumatorii francezi. Dacă în iulie 2011 au fost înmatriculate 4.902 modele Dacia, anul acesta procentul a crescut cu circa 94%, la 9.512, în timp ce modele din gama Renault au consemnat o scădere de peste 17 procente, de la 40.358 anul trecut, la 33.125 în iulie 2012.
Astfel, Dacia a consemnat cea mai bună evoluţie dintre toate brandurile prezente pe piaţa franceză. Numărul înmatriculărilor de maşini noi s-a dublat la rândul său, de la 4.575 în iulie 2011, la 9.128 anul acesta.
În primele şapte luni ale anului, numărul de autoturisme noi înmatriculate s-a redus cu 14%, notează Wall Street Journal. Mai mult, piaţa auto franceză a scăzut cu 7%. Reducerea vânzărilor i-a determinat pe producătorii francezi să ajusteze capacitatea liniilor de producţie ceea ce face ca în prezent multe dintre uzinele din Franţa să opereze ineficient, la costuri prea mari.
Temerile privind perspectiva unui şomaj mai ridicat în rândul muncitorilor din industria auto i-au determinat pe membrii guvernului socialist din Franţa să pună în mişcare un plan de măsuri care să stimuleze sectorul. Iniţiativa vizează în principal oferirea unor stimulente financiare pentru consumatorii care se orientează către modele cu un consum mai mic, maşini electrice sau hibrid, segment în care producătorii francezi au investit masiv în ultima perioadă, notează sursa.
Industria auto trece în prezent printr-o perioadă dificilă, pe fondu