Două reabilitări de drumuri naţionale, trei centuri de oraş, hărţi topografice şi servicii juridice - acestea sunt principalele contracte atribuite de compania de drumuri în primul semestru. Nici măcar un contract de construcţie de autostrăzi nu a fost atribuit în primele şase luni ale acestui an.
Topul celor mai mari 20 de contracte atribuite de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în primul semestru al acestui an însumează 635,4 milioane de lei (144,5 milioane de euro), relevă o analiză a ZF pe baza datelor transmise de compania de drumuri.
Ritmul de atribuire de contracte a scăzut puternic în acest an după ce la conducerea Ministerului Transporturilor s-au perindat trei miniştri - Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi -, iar la şefia CNADNR tot trei oameni - Daniela Drăghia, Mihail Başulescu şi Mircea Pop.
În 2011, cele mai mari zece contracte de infrastructură aveau o valoare însumată de 1,1 miliarde de euro, iar majoritatea proiectelor atribuite erau cele de construcţie de autostrăzi.
Dacă anul 2011 a fost unul de efervescenţă pentru infrastructura românească, nu acelaşi lucru se poate spune despre primele şase luni ale lui 2012.
Cel mai mare contract atribuit de la începutul acestui an de către CNADNR a fost cel de reabilitare a DN 76 Deva-Oradea şi Beiuş-Oradea, pentru suma de 161 milioane de lei (36,6 milioane de euro), potrivit informaţiilor transmise de CNADNR. Contractul i-a fost atribuit unui consorţiu condus de CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara la finalul lunii ianuarie, când la şefia Transporturilor se afla Anca Boagiu şi la conducerea CNADNR - Daniela Drăghia. Pe locul doi se află tot un contract de reabilitare de drum, de această dată pe DN 66 Bumbeşti Jiu-Petroşani, cu o valoare de 149,7 milioane de lei (34 milioane de euro). Proiectul a fost atribuit unui c