Producatorul sloven de electrocasnice Gorenje a luat in considerare deschiderea unei fabrici in Romania, insa "orice investitie trebuie sustinuta de guvern si cat timp cat nu este nu se poate concretiza", a declarat Andreea Gheorghe, directorul de marketing al filialei locale a companiei.
Ea nu a precizat la cat s-ar fi ridicat investitia Gorenje intr-o astfel de unitate si nici daca proiectul a cazut definitiv.
“Asteptam sa vedem ce se intampla mai departe. A fost un proiect. Nu depinde numai de noi investitia”, a mai spus Gheorghe intrebata daca, totusi, pe viitor s-ar putea deschide o fabrica Gorenje in Romania.
In prezent, producatorul de electrocasnice detine fabrici in Slovenia si Serbia, in jur de 95% din productie fiind realizata in Slovenia. In Serbia sunt produse boilere si lazi frigorifice.
Gorenje Romania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 12 milioane de euro anul trecut, iar conducerea companiei estimeaza ca i n 2012 businessul va fi la acelasi nivel. Compania a avut anul trecut cote de piata cuprinse intre 3 si 10%, pe diferite categorii de produse.
In jur de 80% din cifra de afaceri a Gorenje in Romania este reprezentata de vanzarile de electrocasnice mari.
“Am inceput sa ne concentram pe zona de electrocasnice mici si am ajuns la o cota de 20% din cifra de afaceri”, a mai spus Andreea Gheorghe.
Managerul a precizat ca produsele din portofoliu care se vand cel mai bine sunt electrocasnicele incorporabile, piata in care brandul are o cota de peste 10%. O alta zona cu vanzari mari pentru companie este linia de produse realizate in parteneriat cu designeri, care inseamna intre 10-20% din business.
Desi piata de electrocasnice a continuat sa scada anul acesta, Gheorghe afirma ca producatorul sloven continua sa isi mareasca vanzarile in Romania, un factor important fiind contractele semnate cu