După ce a ieșit, recent, din procedura de reorganizare, SN PLAFAR SA, una dintre cele mai cunoscute mărci românești, se pregătește de vânzare.
”PLAFAR este un exemplu de succes de reorganizare, o societate care, cât a fost administrată de stat, s-a umplut de găuri și de pierderi. Administrată profesionist, în cadrul reorganizării judiciare, a fost adusă pe profit, curățată de tot felul de active toxice și restituită statului în stare bună, profitabilă. Ca să nu o stricăm din nou, o să o vindem”, spune Remus Vulpescu, şeful Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (OPSPI). La 27 iunie, Tribunalul București a dispus închiderea procedurii insolvenței față de debitoarea SN PLAFAR SA, respectiv reinserția societății în circuitul comercial. Totodată, prin sentința menționată, administratorul judiciar Assistance Insolv a fost descărcat de gestiune, datorii și responsabilități cu privire la procedura. Pe 16 martie 2009, la cererea Ministerului Economiei, acționarul majoritar al societății, s-a deschis procedura generală a insolvenței față de SN PLAFAR SA. La acel moment, cel mai mare producător de ceaiuri din România avea datorii de 5,1 milioane de lei. În data de 14.12.2010, Adunarea Creditorilor a votat Planul de Reorganizare propus de administratorul judiciar Assistance Insolv, fiind confirmat prin sentința 209 din 17.01.2011, pronunțată de Tribunalul București. „Planul de reorganizare al SN PLAFAR SA reprezintă o premieră în România în sensul că este primul plan în mai bine de 17 ani de când există Legea Insolvenței, prin care s-a reușit plata integrală a tuturor creanțelor la valoarea nominală”, spunea Nicoleta Munteanu, reprezentantul administratorului judiciar. Mai mult, pe lângă performanța de a achita toate creanțele, planul de reorganizare a făcut posibil asumarea unor investiții de peste 5 milioane de lei pentru reabilitarea spațiilo