Conducerea operatorului portuar Oil Terminal (OIL) a convocat recent adunare generală la cererea acţionarului majoritar, Ministerul Economiei, în vederea rezilierii unor contracte încheiate de fosta conducere a societăţii prin negociere directă şi nu printr-un mecanism transparent, cel al licitaţiei, prevăzut de lege.
Reprezentanţii Ministerului Economiei au mai inclus pe ordinea de zi a AGA de la Oil Terminal şi propunerea de tragere la răspundere a administratorilor şi directorilor companiei care au adus prejudicii operatorului portuar din Constanţa.
Deciziile vin în contextul în care un raport realizat anul trecut de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), care a fost recent scos la iveală după mai multe amânări, arată că în perioada 2009 - 2010, foşti directori din cadrul Oil Terminal au luat decizii de management care au adus prejudicii societăţii prin încălcarea legii şi au realizat cheltuieli nejustificate.
Conform raportului ANAF, Oil Terminal a încheiat între 2009 şi 2010 patru contracte de închiriere a unor active prin metoda atribuirii directe şi nu prin licitaţie, aşa cum prevedea legea, cu firmele Oil Prod Eforie, Eco Petroleum Constanţa şi Biorom Oil Bucureşti. Acesta este unul dintre puţinele companii la care a fost realizat un audit financiar atât de detaliat.
Acţionarii vor discuta luna viitoare rezilierea acestor contracte, precum şi propunerea ca toate contractele de închiriere ale societăţii să fie transparentizate, prin aprobarea acestora de către acţionari.
Ministerul Economiei a mai introdus pe ordinea de zi de la Oil Terminal şi un punct care obligă conducerea societăţii să recupereze prejudiciile suferite în urma derulării altor două contracte, cu firmele Blitz Transport Company şi Byotech Prod General "prin aprobarea expedierii de carburanţi fără îndeplinirea cerinţelor legale".
Contractele respec