Facebook risca sa piarda din contractele de publicitate dupa ce o companie sustine ca, in cea mai mare parte, vizualizarile inregistrate pentru reclame sunt false.
Limited Run, companie ce comercializeaza diverse tipuri de software, a cumparat publicitate pe Facebook, dar sutine ca in proportie de 80% din click-urile primite de reclamele lor sunt false, date de roboti.
Pentru ca dorea sa inceapa o campanie de rebrandig, compania a initiat o cercetare in urma careia au constatat ca un procent foarte mic din vizualizarile publicitatii pe care o plateau era real.
”In urma cu doua luni, cand am inceput pregatirea de relansare a Limited Run, am inceput si testarea ad-urilor de pe Facebook. Am constatat ca Facebook ne taxeaza in functie de numarul de click-uri in conditiile in care abia 20% dintre acestea apareau cu adevarat pe site-urile noastre. Restul, cel mai probabil sunt date de roboti”, spun oficialii companiei, potrivit techcrunch.com
Intr-o postare pe Facebook, compania si-a invitat clientii sa i se alature pe Tweeter, dupa care si-au inchis contul de Facebook. Totusi, ei sustin ca pastreaza legatura cu reteaua de socializare, care a anuntat ca analizeaza problema si vor incerca sa gaseasca o rezolvare.
Facebook a inregistrat pierderi de 157 milioane de dolari in cel de al doilea trimestru din acest an, dupa ce a fost nevoita sa achite compensatii actinarilor, in urma esecului de la bursa.
In proportie de 84% din veniturile companiei au fost incasate din publicitate. Aceste venituri au totalizat 1,18 miliarde de dolari in al doilea trimestru al anului 2012.
In luna mai producatorul auto Genral Motors a renuntat la contractul de publicitate cu Facebook, insa acum se poarta negocieri pentru reluarea lui. GM a cheltuit anul trecut 10 milioane de dolari pentru promovarea pe reteaua de so