De la unele centre de examen au absentat şi mai bine de jumătate din candidaţii înscrişi la titularizare. La ieşirea din examen, dascălii s-au plâns că subiectele au fost grele şi s-au axat în special pe metodică, un dezavantaj în special pentru tinerii absolvenţi.
Examenul de titularizare le-a dat fiori profesorilor, mulţi dintre ei renunţând pe ultima sută de metri.Un absenteism ridicat s-a înregistrat la Colegiul „Octav Băncilă“, unde din cei 17 candidaţi înscrişi, doar 7 dintre ei s-au prezentat pentru a susţine examenul la muzică.
Şi la centrele mari de examen a fost înregistrat un număr mare de absenţe. De exemplu, la Şcoala „I. Simionescu" au lipsit 30 de candidaţi din cei înscrişi.
„Am verificat centrele, se constată şi un număr de absenţe. La unele centre mai numeroase, de exemplu la şcoala «Simionescu» erau în jur de 30 de absenţi, la «I.C. Ştefănescu» sunt doar 12. Explicaţiile ţin şi de faptul că unii candidaţi s-au înscris şi la două-trei centre pentru a vedea ce concurenţă va fi. Probabil că mai sunt şi alţii care nu s-au simţit pregătiţi foarte bine pentru examen. Probleme de sănătate nu au fost, până la ora 12.30 nu am înregistrat nici incidente sau tentative de fraudă", spune profesorul Camelia Gavrilă, şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi.
Candidaţii prezenţi au ieşit dezamăgiţi din sala de examen. Aceştia susţin că s-a pus un accent mult prea mare pe metodologie şi că modelul de subiect a fost schimbat cu doar două săptămâni înainte de titularizare.
„Faptul că s-a schimbat metodologia pe ultima sută de metri o să afecteze mult notele şi nu prea o să fie lumea mulţumită de rezultate. Am dat la limba engleză, e prima dată când dau, faptul că ne-au anunţat cu şase zile înainte că s-a schimbat conţinutul o să conteze. Concurenţa e mare, 10 candidaţi pe loc", spune Ecaterina Dumitriţa.
Începe titularizarea