Organizarea Jocurilor Olimpice din 2012 la Londra era aşteptată ca un prilej pentru Capitală de a atrage un număr record de vizitatori şi pentru comercianţi să beneficieze de un aflux fără precedent de turişti. Realitatea este însă exact pe dos: în centrul Londrei, numărul turiştilor este în scădere, iar magazinele şi restaurantele se confruntă cu scăderi masive ale încasărilor.
Corespondentul RFI la Londra, Petru Clej
Când te dai jos din tren sau metrou la staţia Stratford, un număr impresionant de voluntari dirijează masele de oameni către Parcul Olimpic.
Dacă nu ai bilete–și în aceste zile e cam greu de intrat în posesia unui bilet–poți să vizitezi Stratford City, cel mai mare centru comercial urban din Europa.
Inaugurat în septembrie 2011, cu o suprafață comercială de 175 de mii de metri pătrați, Stratford City a devenit centrul de atracție non-sportiv al spectatorilor care vin zilnic în parcul olimpic la competiții.
Magazinele și restaurantele de aici cunosc o explozie a cifrei lor de afaceri, iar Stratford și această zonă din estul Londrei, până acum câțiva ani printre cele mai sărace din Capitală, înfloresc.
Numai că bucuria Stratford-ului a venit în detrimentul centrului Capitalei, West End. Vinerea și sâmbăta trecută, ziua ceremoniei de deschidere și prima zi a întrecerilor sportive, numărul vizitatorilor în West End a fost cu 11% mai mic ca de obicei.
Multe restaurante și-au văzut încasările prăbușindu-se cu până la 60%, iar teatrele și cinematografele, concentrate în această zonă au întregistrat scăderi de până la o treime. Erau așteptați 300 de mii de turiști de peste hotare, însă doar 100 de mii au sosit în ultimele zile.
Premierul britanic David Cameron spunea că economia britanică urma să beneficieze de un spor pe termen lung de 13 miliarde de lire sterline, ca urmare a Olimpiadei.
Și totuși,